Rosalie. i Mikromusic w tle walki o tolerancję w filmie "Letnie popołudnie"

 

 
   

Rosalie. to jedna z ciekawszych wschodzących gwiazd polskiej muzyki na Kraków Live Festival 2019. Pojawiła się także we wspólnym projekcie „Sanatorium” Taco Hemingway & Dawid Podsiadło. Już wkrótce jej zmysłowy, niepokojący głos będzie też można usłyszeć w filmie „One Summer Afternoon/Letnie popołudnie”. Wokalistka towarzyszy aktorce Marii Pawłowskiej w filmowej walce o akceptację. Obraz reżysera Youssefa Ouarraka jest wyjątkowy. Przełamuje polskie tabu – pięknie i naturalnie pokazuje miłość dwóch kobiet. Ta alarmująco prawdziwa historia zyskuje także autentyczności dzięki operatorce Zofii Goraj, która nakręciła film na jednym ujęciu oraz niesamowitej ścieżce dźwiękowej. Kogo usłyszymy poza Rosalie.?

„Letnie popołudnie” to historia Laury (w roli znakomita Maria Pawłowska, znana szerszej publiczności m.in. z „Sztuki kochania”, „W rytmie serca”, „M jak miłość”), która dzień swoich 25. urodzin spędza w gronie najbliższych, zdmuchując świeczki z tortu tuż przy… grobie zmarłego ojca. Tradycyjnie też później udaje się na rodzinny obiad do domu matki (świetna Anna Moskal – znana z m.in.  „Ślepnąc od świateł”, „Dziewczyny ze Lwowa”, serial „Za marzenia”). Ta nie może zaakceptować związku córki z dziewczyną -  Anielą (Lucyna Szierok – kojarzona z m.in. „Echo serca”, „Wojenne dziewczyny”). Gdy dochodzi do kolejnej kłótni, Laura postanawia jak najszybciej wrócić do partnerki i z nią świętować ten wyjątkowy dzień. Nie ma jednak pojęcia, jak wejście do taksówki tego jednego letniego popołudnia zmieni jej życie na zawsze…

„Wszystko albo nic, to jest ten moment, historia tworzy się dzisiaj […]”

 

te słowa reżysera Youssefa Ouarraka najlepiej opisują sposób nagrywania i montażu. „Letnie popołudnie” jest bowiem pierwszym polskim filmem pełnometrażowym nakręconym w jednym ujęciu. Widz czuje się, jakby sam brał udział w wydarzeniach, a akcja odbywałaby się w czasie rzeczywistym. Zdjęcia utalentowanej Zofii Goraj nadają całości subtelny, a zarazem osobisty i przejmujący charakter. Jak trudna była to praca? – „Miałam już wcześniejsze doświadczenie w takiej „kontrolowanej improwizacji” na mniejszą skalę. Natomiast w naszym filmie nagraliśmy około dwóch godzin bez przerwy, mieliśmy zmiany lokacji, samochody, windy, 3 mieszkania, schody, chodniki. Był to niemalże pomysł ekstremalny. Ważna była świetna organizacja i próby.” – podsumowuje Zofia Goraj.

Ta niepokojąca i autentyczna historia nie byłaby tak wciągająca, gdyby nie utwory, które towarzyszą zmaganiom głównej bohaterki. Kto podąża za Laurą? Na ścieżce dźwiękowej do filmu znalazły się następujące utwory:

          "Nie umrę" – Mikromusic    

          "Midway to light" – Kari      

          "The winter is back" – Kari  

          "Hurry up" – Kari       

          "Fall" – Baasch          

          "Perfect storm" – Salk feat. Jagoda         

          "Home" – Rosalie.    

          "Cemeteries of lights" – Oly.

 

Premiera: 30 sierpnia 2019 r.

Reżyseria: Youssef Ouarrak

Zdjęcia: Zofia Goraj

Czas trwania: 78 min

Dystrybucja: Holly Pictures